Algemene voorwaarden & Privacybeleid

Algemene voorwaarden

1. Definitities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Consument: de particuliere klant die een overeenkomst afsluit met de ondernemer
Ondernemer: Coopman Dominiek

2. Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: Coopman Dominiek
Tevens handelend onder de naam: Euroflora Veurne

Registratieadres:
Euroflora Veurne
Noordstraat 90
BE – 8630 Veurne

Ondernemingsnummer: BE068.204.355

Contactadres:
Euroflora Veurne
Noordstraat 90
BE – 8630 Veurne

Telefoonnummer: (+32) 58 31 18 48
E-mailadres: euroflora.veurne@gmail.com of info@euroflora-veurne.be

Bereikbaarheid:

Dinsdag t/m zaterdag: 09:00 uur tot 12:00 en van 13:30 tot 18:00 uur
Maandag en Zon- en feestdagen: gesloten

3. Toepassing

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke totstandgekomen overeenkomst tussen ondernemer en consument. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Hiervan kan alleen worden afgeweken indien schriftelijk overeengekomen.

4. Het aanbod

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, bijbehorende prijzen, kosten en handelingen die dienen te worden verricht. De prijs is inclusief belastingen.

5. De overeenkomst

De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. Indien de consument het aanbod aanvaart, wordt de overeenkomst direct door de ondernemer online bevestigd. Na afronding van de bestelling ontvangt de consument een orderbevestiging die ook op de website zichtbaar is. Deze bevestiging wordt tevens per e-mail na de bestelling verzonden naar het opgegeven e-mailadres. Indien deze e-mail niet ontvangen is, kan de consument de contact op nemen voor meer informatie. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen: de contactgegevens van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan.

De consument kan de overeenkomst kosteloos annuleren tot 1 werkdag voor de opgegeven dag van levering. Hierna kan indien de ondernemer reeds kosten gemaakt heeft de bestelling alleen tegen een gedeeltelijke restitutie worden geannuleerd. Een reeds geleverde bestelling kan niet geannuleerd worden indien onjuiste of onvolledige adresgegevens zijn opgegeven (tijdstip uitvaart, patiënt ontslagen uit ziekenhuis, etc).

Euroflora Veurne hanteert een vaasgarantie van vijf dagen. Het boeket dat geleverd wordt kan afwijken van de afbeelding op de website. (i.v.m. beschikbaarheid, seizoen, variërende bloemenprijzen en het feit dat bloemen een natuurproduct betreft)

6. De prijs

De prijzen getoond op de website vertonen een realistische weergave, bij de boeketten wordt een klein boeket afgebeeld. De producten kunnen naargelang het seizoen, in beschikbaarheid en prijzen sterk variëren. Om deze reden wordt de levering naar het product afgebeeld op het fotomateriaal niet gegarandeerd. Prijzen zijn inclusief BTW en service- en leveringskosten worden toegevoegd bij de bestelling en zijn afhankelijk van het leveradres. Bijproducten zoals vazen, kaartjes, cellofaan, teddyberen, chocolade en andere accessoires worden gerekend met 21% BTW.
Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd. De in het aanbod van producten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Bedrog, pogingen tot bedrog of bedrieglijke bestellingen zullen altijd aan de politie ter plaatse en autoriteiten worden doorgegeven.

7. Levering en uitvoering

Alle boeketten, bloemstukken en planten zijn gemaakt door Euroflora Veurne. Wij zullen ten allen tijde een product produceren dat zo gelijk mogelijk is aan het gevraagde product. Mocht dit niet mogelijk zijn, zal een zo gelijkwaardig mogelijk product geleverd worden.
Bijproducten (zoals o.a. chocolade, wijn of champagne, vaas, cellofaan, teddyberen, …) kunnen verschillen van de foto. Wij zullen een kwaliteitsproduct selecteren, waarbij het merk afhangt van de beschikbaarheid. Het merk en het product kan mogelijk verschillen, tenzij expliciet aangegeven in de productomschrijving.
Op het meeste beeldmateriaal worden bloemen in bloei getoond. Bloemen zijn een natuurproduct en zullen vers geleverd worden. Het is mogelijk dat bloemen in knop geleverd worden, om versheid te garanderen. Het feit dat het boeket in dit geval afwijkt van de foto is niet negatief, maar een garantie van versheid voor een zo lang mogelijke periode.
Bestellingen die op werkdagen voor 12:00 uur geplaatst worden, kunnen dezelfde werkdag geleverd worden. Indien later dan deze tijdstippen besteld wordt, kan levering dezelfde dag niet meer gegarandeerd worden, maar zal de levering zo spoedig mogelijk nadien plaatsvinden.
Wij leveren niet op feestdagen. Wij hebben in desbetreffende gevallen het het recht om bestellingen voor feestdagen op de dag ervoor of de eerstvolgende dag erna te leveren. Euroflora Veurne is tevens gesloten op zon- en feestdagen en zal desbetreffende opmerkingen alleen gedurende werkdagen afhandelen. Bestellingen die geplaatst worden tijdens sluitingsuren van onze winkel, worden pas later behandeld.
Precieze tijdstippen van leveringen kunnen door ons niet worden gegarandeerd, maar mogen steeds in de opmerkingen meegedeeld worden. Bestellingen voor rouw- en bruidswerk dienen minstens 1 werkdag op voorhand te worden doorgegeven om een correcte aflevering te kunnen garanderen.
Wegens overmacht (extreme weersomstandigheden, stakingen, maatregelen van overheidswege betreffende bereikbaarheid ontvanger, storing op internetservers of telefoon) kan de leverdatum afwijken van de opgegeven datum. De consument staat in dit geval in het recht om de bestelling kosteloos te annuleren of een andere leveringsdatum uit te kiezen.
De consument heeft tijdens het bestellen de mogelijkheid om aan te geven of – in geval van afwezigheid van de ontvanger – het product bij de buren kan afleveren of voor de deur mag achterlaten. Deze leveropties zijn slechts richtlijnen, die wij naar eigen inschatting wel of niet zal toepassen. Indien het product – in geval van afwezigheid – voor de deur is achtergelaten is zijn wij niet verantwoordelijk voor diefstal.
Voor meer informatie, neem aub contact via email euroflora.veurne@gmail.com of telefoon : (+32) 58 31 18 48.

In verband met beschikbaarheid en hogere bloemenprijzen rond Moederdag, Kerst en Valentijnsdag kan het geleverde product enigszins verschillen van de foto.Wij doen ons uiterste best om zoveel mogelijk aan uw wensen te voldoen. Wegens drukte garanderen wij geen leveringen op specifieke tijdstippen.

8. Betaling

Online betalingen kunnen voltooid worden via credit card (Mastercard, VISA), Paypal, KBC, ING, Belfius of bankcontact. De servicekosten worden verrekend in de productwaarde. De leveringskosten en extra toevoegingen zoals kaartje, vaas, chocolade … worden afzonderlijk toegekend tijdens de bestelling. Alle betalingen worden via een beveiligd betaalsysteem afgerond. Consumenten dienen 18 jaar of ouder te zijn om bestellingen te mogen plaatsen.

9. Klachtenregeling

Klachten betreffende niet-leveringen dienen binnen een termijn van 3 dagen kenbaar te worden gemaakt. Andere klachten dienen binnen 2 dagen kenbaar te worden gemaakt. Consumenten dienen klachten door te geven schriftelijk per e-mail (euroflora.veurne@gmail.com) of telefonisch. Wij zullen binnen de 7 werkdagen reageren op klachten. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, zal er binnen de termijn van 7 werkdagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

10. Geschillen

Op de overeenkomsten tussen Euroflora Veurne en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Belgisch recht van toepassing.

11. Restitutiebeleid

1. De zaakvoerder onderzoekt of restitutie van aankoopbedrag plaatsvindt.
2. Beschadigde of verkeerd geleverde producten
Gezien de relatief korte houdbaarheid van de producten, wordt u geadviseerd om uw klachten binnen een dag vanaf bezorgdatum in te dienen. Euroflora Veurne garandeert 7 dagen versgarantie vanaf de bezorgdatum voor uw bloemen, planten of andere gerelateerde producten. Als de bezorgde bloemen zijn beschadigd, dood zijn of binnen 7 dagen slap hangen, neem dan een foto van het product en stuur het naar ons door of kom met het boeket langs in onze winkel. In overleg worden de bloemen zonder bijbetaling vervangen.
3. Verkeerde product geleverd
Als er een ander product is geleverd dan is besteld, neem dan onmiddellijk contact met ons op. In overleg wordt het bedrag (de originele bezorgkosten en het bedrag van het product) gerestitueerd of het bestelde product alsnog verstuurd.

12. Privacy

Euroflora Veurne behandelt alle klanteninformatie confidentieel. Wij zullen onder geen beding zonder nadrukkelijke toestemming van de consument, vertrouwelijke gegevens doorgeven aan derden. Voor meer informatie, lees onze Regels onder de rubriek Privacybeleid.

13. Overige

Al het materiaal op onze website valt onder copyright. Het gebruiken van fotomateriaal en plagiaat van teksten is – zonder de nadrukkelijke toestemming – verboden.
Euroflora Veurne behoudt zich het recht om deze voorwaarden zonder vooraankondiging te wijzigen.

Privacybeleid

Wie zijn wij

Het adres van onze website is: http://www.euroflora-veurne.be

De persoonlijke informatie is precies wat het is; van jou. Je geeft je informatie door aan ons (Euroflora Veurne) door omdat je graag iets wilt bestellen. Maar we kunnen ons voorstellen dat je graag wilt weten waarom wij precies om je persoonlijke gegevens vragen en wat wij ermee doen. Dat vertellen we je hier graag.

1. Gegevens

Euroflora Veurne gebruikt alleen de persoonsgegevens die jij zelf rechtstreeks opgeeft. Dit kan zijn in het kader van een door jou besteld product of gevraagde dienst.

We gebruiken de volgende gegevens:

  • NAW gegevens verzend- en bezorgadres;
  • Telefoonnummer;
  • Factuuradres;
  • E-mailadres;
  • Betalingsgegevens;
  • IP-adres.

Zoals je zult begrijpen hebben we ook de gegevens nodig van het bezorgadres. Je wilt natuurlijk wel dat je product wordt bezorgd, zowel bij jezelf als bij iemand die je wilt verrassen.

2. Beveiliging

Indien je zich registreerde op onze website, wordt de informatie enkel bewaart in functie van de gevraagde levering. De informatie wordt niet gedeeld met andere bedrijven.

3. Bewaartermijnen

We bewaren de persoonsgegevens zo lang als nodig is om je bestelling af te handelen. Hierna bewaren we de gegevens nog maximaal één jaar voor onze doelen. De gegevens worden vervolgens gewist, tenzij wij verplicht zijn door de wet om ze langer te bewaren. Zo verplicht de wet ons bijvoorbeeld om de betalingsgegevens zeven jaar te bewaren.

4. Doelen

We gebruiken de van jou ontvangen gegevens voor verschillende doelen. Hierna kun je lezen welke doelen dat precies zijn.

Je bestelling leveren: Uiteraard gebruiken we de gegevens voor het afhandelen van je bestelling. Als je iets bestelt dan wil je dat natuurlijk wel ontvangen.

Vragen: Ook is het mogelijk dat je een vraag hebt. Over je bestelling bijvoorbeeld. Deze kun je stellen via een e-mail naar euroflora.veurne@gmail.com. De gegevens die je via mail nalaat worden alleen bewaard zolang dit nodig is om de vraag volledig te beantwoorden. Wij willen je immers zo goed mogelijk helpen.

Locatiegegevens: Om je zo goed mogelijk te helpen is het voor ons soms nodig om je locatiegegevens (GPS) te verzamelen. Op het moment dat we deze gegevens nodig hebben dan vragen wij je daarvoor toestemming.

5. Derden

Wij werken momenteel niet samen met derden. Gegevens worden door ons dus niet aan een derde partij doorgegeven.

5.1 Aanbieders van navigatie/kaartensoftware zoals Google Maps kunnen (locatie)gegevens opslaan en verwerken. Ook kan het zijn dat de gegevens worden gebruikt door Google of Apple zelf. Wij hebben hier geen invloed op, maar verwijzen je naar de privacyverklaringen van deze bedrijven.

5.2 Als wij vermoeden dat er sprake is van fraude of misbruik van onze webshop, dan kunnen wij persoonsgegevens doorgeven aan de bevoegde autoriteiten.

6. Cookies

Wanneer je een reactie achterlaat op onze site, kun je aangeven of we je naam, je e-mailadres en website in een cookie opgeslagen mogen worden. Dit doen we voor jouw gemak zodat je deze gegevens niet opnieuw hoeft in te vullen voor een nieuwe reactie. Deze cookies zijn een jaar lang geldig.

7. Website van derden

Op onze website staan zo nu en dan links naar andere websites. Wij hebben geen invloed op die andere sites. We kunnen dan ook niet garanderen dat die bedrijven veilig omgaan met de gegevens. We raden je aan eerst het Privacy Statement van die sites te lezen voordat je daarvan gebruik maakt.

8. Wijzigen van Privacy Statement

Om jou zo goed mogelijk te informeren over het gebruik van de gegevens kan het zijn dat wij dit Privacy Statement soms moeten aanpassen. We raden je aan om geregeld dit Privacy Statement te lezen zodat je van eventuele wijzigingen op de hoogte bent.

9. Inzage, wijzigen, verwijderen gegevens of andere vragen?

Je kunt ons ook een verzoek sturen om de gegevens in te zien, te wijzigen, te verwijderen of aan jou over te dragen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om te controleren of de gegevens wel kloppen. Wil je weten welke gegevens wij met de toestemming gebruiken of wil je dat wij de gegevensverwerking beperken/staken? Ook dit kun je ons verzoeken. Zo kun je dus je toestemming voor verwerking altijd weer intrekken. Als je wilt weten hoe dit precies in zijn werk gaat of andere vragen hebt over dit Privacy Statement laat het ons dan weten.

Je kunt hiervoor contact opnemen via e-mail naar euroflora.veurne@gmail.com of een brief te sturen aan:

Coopman Dominiek
Noordstraat 90
BE – 8630 Veurne

10. Klachten?

Natuurlijk helpen wij je graag als je een klacht hebt over onze verwerking van de persoonsgegevens. Je kunt echter ook een klacht indienen bij de zogenaamde ‘Autoriteit Persoonsgegevens’, die toezicht houdt op het verwerken van persoonsgegevens.